Aktualności 28.05.2015: QUANTUM to pierwszy w pełni automatyczny system zabezpieczający w branży transportowej, redefiniujący bezpieczeństwo transportu, łączący wiedzę z zakresu zabezpieczeń, inteligentną technologię i szczyt nowoczesnego wzornictwa przemysłowego.
CAPTRON OTRZYMUJE NAGRODĘ LANDU BAWARSKIEGO ZA NOWĄ INNOWACJĘ
Aktualności 14.03.2017: Franz Josef Pschierer, Sekretarz Stanu w Bawarskim Ministerstwie ds. Biznesu i Mediów, Energii i Technologii, wręczył CAPTRONowi Nagrodę Landu Bawarii w niedzielę, 12 marca 2017 podczas oficjalnej ceremonii wręczenia nagród.
CAPTRON zaimponował jury w kategorii „Technologia” pierwszym bezdotykowym zabezpieczeniem drzwi przed zgnieceniem”. We współpracy z EvoBus, CAPTRON opracował rozwiązanie, które pozwala pasażerom publicznego transportu regionalnego bezpiecznie wsiadać i wysiadać z autobusów i kolei.
Dzięki pojemnościowym czujnikom w gumowym profilu drzwi autobusu, otwierają się one automatycznie, gdy tylko wykryją część ciała lub obiekt - zapobiegając uwięzieniu pasażera w mechanizmie zamykania drzwi autobusu lub zmiażdżeniu części jego ciała. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów mechanicznych, drzwi autobusów z nową ochroną przeciwzgnieceniową CAPTRON są otwierane bez użycia siły i bez ryzyka obrażeń.
FUNKCJA I ROZWIĄZANIE
Zabezpieczenie przeciwzgnieceniowe na drzwiach autobusu jest obecnie zapewnione przez mechaniczne odkształcenie gumowego profilu na zewnątrz drzwi, co wymaga kontaktu pasażera z drzwiami. Przed ponownym automatycznym otwarciem drzwi pasażer czuje się zagrożony, dotykając gumowego profilu.
Bezdotykowa ochrona przed zacięciem przez CAPTRON działa poprzez antenę zainstalowaną na całej długości gumowego profilu na głównej krawędzi zamykającej, która działa jak czujnik pojemnościowy w podobny sposób jak znane przyciski sterujące.
- nie jest wymagana deformacja mechaniczna ani kontakt
- pasażerowie czują się bezpieczniej
- brak zużycia mechanicznego, kilkaset milionów operacji przełączania
- bezobsługowy
ZASADY TECHNOLOGII POJEMNOŚCIOWEJ
Przeczytaj więcej o tym, jak działa technologia pojemnościowa w FAQ.